Klantenservice
0
Sluiten

Categorieën

Filters

    Algemene voorwaarden

    Algemene Voorwaarden (voor Bedrijven zie onderaan)
    Klik om te downloaden.


    Inhoudsopgave:

    Artikel   1 - Definities
    Artikel   2 - Identiteit van de ondernemer
    Artikel   3 - Toepasselijkheid
    Artikel   4 - Het aanbod
    Artikel   5 - De overeenkomst
    Artikel   6 - Herroepingsrecht
    Artikel   7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
    Artikel   8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
    Artikel   9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
    Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
    Artikel 11 - De prijs
    Artikel 12 - Nakoming en extra garantie
    Artikel 13 - Levering en uitvoering
    Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
    Artikel 15 - Betaling
    Artikel 16 - Klachtenregeling
    Artikel 17 - Geschillen
    Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

    Artikel 1 - Definities
    In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

    1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
    2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
    3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
    4. Dag: kalenderdag;
    5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm  geproduceerd en geleverd worden;
    6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
    7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
    8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
    9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
    10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
    11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
    12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen;

     

     Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

    Naam ondernemer:   AquastoreXL B.V.
    Vestigingsadres:       Bedrijvenweg 2 4793SK Fijnaart
    Bezoekadres:           Bedrijvenweg 2 4793SK Fijnaart
    Telefoonnummer en tijdstip(pen) bereikbaarheid: 0031 (0)168-700540

    Openingstijden AquastoreXL winkel op de Bedrijvenweg 2:

    MaandagGesloten
    Dinsdag9:00-17:30uur
    Woensdag9:00-17:30uur
    Donderdag9:00-17:30uur
    Vrijdag9:00-17:30uur
    Zaterdag9:00-17:30uur
    ZondagGesloten

     

    E-mailadres Klantenservice: [email protected]
    KvK-nummer: 85944920
    Btw-identificatienummer: NL850945197B01

     

    Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de gegevens over de toezichthoudende autoriteit;

    Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:

    - de beroepsvereniging of –organisatie waarbij hij is aangesloten;
    - de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;
    - een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.

     

    Artikel 3 – Toepasselijkheid

    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
    2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
    3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
    4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

     

    Artikel 4 – Het aanbod

    1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
    2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
    3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

     

    Artikel 5 – De overeenkomst

    1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
    2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
    3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
    4. De ondernemer kan zich  binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
    5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
      1. a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
      2. b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
      3. c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
      4. d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand; 
      5. e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
      6. f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
    6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

     

    Artikel 6 – Herroepingsrecht

    Download het herroepingsrecht formulier, klik hier.

    Bij producten: 

    1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
    2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
    3. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
    4. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    1. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

    Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

    1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
    2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

    Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

    1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
    2. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

     

    Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

    1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
    2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
    3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

     

    Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

    1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
    2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
    3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
    4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
    5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
    6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
    7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
    8. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
    9. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
      1. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
      2. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
      3. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
      4. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
        1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
    10. B2B maakt geen aanspraak op het voor consumenten bedoelde herroepingsrecht.

     

    Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

    1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
    2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
    3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
    4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

     

    Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

    De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

    1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
    2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
    3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
    4. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    5. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
      1. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
      2. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
      3. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
      4. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
      5. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
      6. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
      7. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
      8. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
      9. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
      10. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
      11. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
      12. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.
      13. Bij de dienst 'Bezorgen op afspraak' stemt de consument volleding in met deze dienst en verliest zijn herroepingsrecht op deze dienst.

     

    Artikel 11 – De prijs

    1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
    2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
    3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
    4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
      1. a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
      2. b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
      3. c. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

     

    Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

    1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
    2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
    3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

     

    Artikel 13 – Levering en uitvoering

    1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
    2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
    3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
    4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
    5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

     

    Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

    Opzegging:

    1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
      1. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
      2. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
      3. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

    Verlenging:

    1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
    2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
    4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

    Duur:

    1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

     

    Artikel 15 – Betaling

    1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan  op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
    2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
    3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
    4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

     

    Artikel 16 – Klachtenregeling

    1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
    2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
    3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
    4. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

     

    Artikel 17 – Geschillen

    1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
    2. Mocht u meer willen weten over online geschillenbeslechting, klik dan op deze link naar de website van de Europese Commissie: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Het verstrekken van deze link is verplicht op grond van Verordening (EU) nr. 524/2013 van het Europees Parlement en de Raad, maar dient uitsluitend ter informatie. Wij zijn niet verplicht om deel te nemen aan online geschillenbeslechting.

     

    Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

    Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

     

     

     

    ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR BEDRIJVEN

    AquastoreXL B.V. is statutair gevestigd te Breda, kantoorhoudende aan de Bedrijvenweg 2 te (4793SK) Fijnaart en ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 85944920. Wij zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 12:00 en van 13:00 tot 15:00 op het telefoonnummer +31 (0)168 700 540 en per mail [email protected]. Btw-identificatienummer: NL863796801B01

     


    Artikel 1: Definities
    Met “klant” wordt hierna bedoeld: de afnemer, zijnde een rechtspersoon of een natuurlijk persoon die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, van goederen en diensten van AquastoreXL B.V. Met de term “schriftelijk” wordt bedoeld: een vastlegging per brief, e-mail of langs een andere tussen AquastoreXL B.V. en de klant overeengekomen elektronische weg waarbij berichten/ offertes/ orders worden opgeslagen en binnen redelijke termijn leesbaar kunnen worden gemaakt.

     

    Artikel 2: Toepassing van deze voorwaarden en uitsluiting, toepassing voorwaarden van de klant
    2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van AquastoreXL B.V. en op alle overeenkomsten tussen de klant en AquastoreXL B.V. Algemene voorwaarden die door de klant worden gehanteerd, zijn van toepassing uitgesloten.

     

    Artikel 3: Aanbieding, totstandkoming van een overeenkomst
    3.1 De overeenkomt tussen de klant en AquastoreXL B.V. komt niet reeds tot stand doordat de klant opdracht geeft n.a.v. een aanbod van AquastoreXL B.V., maar pas doordat AquastoreXL B.V. de opdracht van de klant schriftelijk bevestigt (“orderbevestiging”).
    3.2 Aanbiedingen van AquastoreXL B.V. zijn dan ook niet bindend in die zin, dat zij nog slechts door de klant behoeven te worden aanvaard om een overeenkomst tot stand te brengen. Alle aanbiedingen kunnen door AquastoreXL B.V. te allen tijde worden herroepen, ook nadat het aanbod door de klant is aanvaard.

     

    Artikel 4: Annulering
    4.1 Wil de klant de met AquastoreXL B.V. gesloten overeenkomst annuleren, dan dient hij AquastoreXL B.V. een schriftelijk bericht van annulering te sturen. De annulering heeft pas effect, nadat het annuleringsbericht door AquastoreXL B.V. schriftelijk is bevestigd.
    4.2 De klant kan niet meer annuleren nadat AquastoreXL B.V. aan de klant de statusvermelding “afgerond” heeft gestuurd.
    4.3 Na annulering brengt AquastoreXL B.V. bij de klant altijd een bedrag van € 15,- wegens kosten in rekening en de werkelijke tot dan gemaakte kosten indien die meer dan € 15,- belopen.
    4.4 Al onze offertes hebben, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven, een geldigheidsduur van 1 kalendermaand. Een overeenkomst komt tot stand indien binnen de gestelde termijn de offerte wordt geaccepteerd en wij overgaan tot levering. Buiten deze gestelde termijn behouden wij het recht de order onder andere condities dan in de offerte vermeld te leveren.
    Een overeenkomst geldt in ieder geval als te zijn tot stand gekomen indien de orderbevestigingsmail is terug gestuurd en aan de gestelde voorwaarden is voldaan om de status van de order verder voort te zetten. Dit is het geval bij:
    Vooruitbetaling per bank; Wanneer bevestigingsmail is verstuurd , de betaling door ons is ontvangen en de status op klaar voor verzending is gezet.
    Ideal, Paypal, creditcard, Bancontact, contant/ pin betaling; wanneer de betaling is verwerkt door de service payment provider, en de status op klaar voor verzending is gezet.
    Klarna achteraf betaling; wanneer de bevestigingsmail is verstuurd en de status op klaar voor verzending is gezet.
    Factuur op rekening; wanneer de bevestigingsmail is verstuurd en de status op in afwachting van betaling is gezet.

     

    Artikel 5: Levering
    5.1 In de door AquastoreXL B.V. opgegeven levertijden wordt gerekend vanaf het moment dat de bestelling in behandeling is genomen volgens de statusvermelding door AquastoreXL B.V. De levertijden die AquastoreXL B.V. opgeeft zijn een indicatie; zij houden geen zogenaamde “fatale termijn” in die leidt tot aansprakelijkheid van AquastoreXL B.V. bij overschrijding. Er geldt alleen een fatale termijn indien AquastoreXL B.V. die verplichting schriftelijk heeft aanvaard, met uitdrukkelijke aanduiding dat het een fatale termijn is. Overschrijding van de indicatieve levertermijn, verleent de klant geen aanspraken wegens tekortkoming. Wordt een indicatieve levertermijn met meer dan 30 dagen overschreden, dan kan de klant de order schriftelijk annuleren. In afwijking van artikel 4.3 geldt dan dat de annulering niet tot enige kosten voor de klant kan leiden.
    5.2 Bij overschrijding van een opgegeven levertermijn dienen wij schriftelijk in gebreke te worden gesteld met inachtneming van een termijn van tenminste zes weken.
    5.3 Speciaal bestelde artikelen door AquastoreXL B.V. kunnen niet retour genomen worden, tevens kunnen deze artikelen niet geannuleerd worden.
    5.4 Tenzij anders overeengekomen, geschiedt levering onder de leveringsconditie Af Fabriek (EXW), zoals bedoeld in de Incoterms 2020, op het adres van AquastoreXL B.V. Verzending geschiedt voor rekening en risico van de klant en door ons gegeven opdrachten gelden als door de klant verleende opdrachten tot verzending. Levering aan de klant geschiedt via een passend vervoer in opdracht van AquastoreXL B.V. Daarbij wordt de order op de gebruikelijke wijze verpakt. De klant dient de goederen te controleren op juistheid of schade na ontvangst, wordt er niet gereclameerd binnen 8 dagen na ontvangst dan geld dit als acceptatie.
    5.5 Het risico van verlies of beschadiging van de zaak tijdens het vervoer ligt evenwel altijd volledig bij de klant, vanaf afgifte aan de vervoerder. De klant zal de vervoerder moeten aanspreken wegens schadevergoeding bij verlies en beschadiging. Afwijkende afspraken over vervoer en/of verpakking verbinden AquastoreXL B.V. alleen indien ze schriftelijk door AquastoreXL B.V. werden aangegaan.
    5.6 De klant is verplicht de gekochte zaken af te nemen op het moment waarop deze volgens de overeenkomst aan hem ter beschikking worden gesteld, dan wel bezorgd. Kan geen aflevering plaatsvinden om redenen die bij de klant liggen, dan wordt nog een keer een bezorging gedaan, na voldaan van de daarmee gepaarde (her)leveringskosten. De levertermijn wordt verlengd met de vertraging die dan optreedt, ook als een fatale levertermijn is overeengekomen. Lukt het dan weer niet om de goederen af te geven, dan zal AquastoreXL B.V. de goederen voor rekening van de klant beschikbaar houden, tot nader order, maar maximaal 30 dagen. Binnen die 30 dagen kan de klant alsnog geleverd krijgen, tegen betaling van de kosten van opslag en (her)levering. Zijn de 30 dagen verstreken, dan kan AquastoreXL B.V. zich van de goederen ontdoen, voor rekening van de klant. De koopprijs wordt verschuldigd na eerste aanbieding. De koopprijs blijft verschuldigd als AquastoreXL B.V. zich van de goederen ontdoet.

     

    Artikel 6: Specificatie artikelen
    Specificaties, prijzen en afbeeldingen zijn zo nauwkeurig mogelijk ingevoerd. AquastoreXL is echter niet aansprakelijk voor (gevolgen van) fouten of afwijkingen.

     

    Artikel 7: Reclames
    7.1 De klant zal bij levering en aankomst van de bestelling de zaken keuren en controleren of de levering met de overeenkomst overeenstemt. Indien de geleverde zaak afwijkt, en tussentijdse wijzigingen niet nader zijn overeengekomen, van de overeenkomst heeft de klant het recht de geleverde zaak direct retour te zenden, tenzij de afwijking van de overeenkomst zo gering is dat dit de weigering de zaak te accepteren niet rechtvaardigt. Indien echter de geleverde zaak niet op het moment van aflevering direct wordt geweigerd geldt de geleverde zaak als geaccepteerd, en verliest de klant het recht nadien nog terug te komen op een eventuele afwijking van de geleverde zaak van de overeenkomst.
    7.2 Verzending geschiedt voor rekening en risico van de klant en door ons gegeven opdrachten gelden als door de klant verleende opdrachten tot verzending.
    7.3 De klant dient direct bij levering de goederen te controleren op zichtbare gebreken, reclames als schade bij levering wordt niet geaccepteerd.
    7.4 De klant kan op een gebrek in de eventuele montage en op een niet zichtbaar gebrek in de zaak geen beroep meer doen indien hij niet binnen een bekwame tijd, die niet langer is dan 8 dagen, nadat hij de tekortkoming ontdekt of redelijkerwijs had moeten ontdekken, bij ons terzake hiervan schriftelijk heeft geprotesteerd onder opgaaf van redenen. De klant zal ons te allen tijde de gelegenheid bieden een eventueel gebrek te herstellen. De klant verliest alle rechten en bevoegdheden die hem ten dienste stonden op grond van een gebrek indien hij niet binnen de hierboven vermelde termijnen en op de hierboven vermelde wijze heeft geklaagd en/of hij ons niet in de gelegenheid heeft gesteld een gebrek te herstellen.

     

    Artikel 8: Betaling
    8.1 Voor de vraag welke prijs en betalingswijze zijn overeengekomen, is uitsluitend bepalend wat er staat in de orderbevestiging. Opgegeven prijzen in de webshops en winkels van AquastoreXL B.V. zijn inclusief BTW, tenzij anders aangegeven.
    8.2 Is vooruitbetaling afgesproken, dan wordt de opdracht pas uitgevoerd nadat de klant het volledige bedrag heeft betaald. Niettemin kan AquastoreXL B.V. kosten die zij maakte voordat betaling werd ontvangen, in rekening brengen in geval van annulering. Is betaling op rekening afgesproken, dan zal klant het factuurbedrag betalen binnen 30 dagen na factuurdatum. Deze betalingstermijn is een fatale termijn. AquastoreXL B.V. kan in dit geval vooruitbetaling vragen indien AquastoreXL B.V. (naderhand) reden heeft te vrezen dat betaling op rekening niet tijdig zal geschieden.
    8.3 Kosten van girale betaling zijn voor de klant. De klant heeft niet het recht om de verplichting tot betaling te verrekenen met een vordering op AquastoreXL B.V.
    8.4 Bij overschrijding van de betalingstermijn is de klant automatisch in gebreke. AquastoreXL B.V. heeft dan aanspraak op vergoeding van de wettelijke handelsrente (artikel 6:119a BW) met ingang van de dag waarop uiterlijk betaald had moeten worden. Ook heeft AquastoreXL B.V. aanspraak op vergoeding van kosten van buitengerechtelijke incassokosten, welke ten minste 15% van het factuurbedrag inclusief btw bedragen en een vergoeding van de werkelijke gemaakte gerechtelijke kosten, waaronder begrepen alle kosten berekend door adviseurs, advocaten en externe deskundigen. Een en ander onverminderd de overige wettelijke en contractuele rechten van AquastoreXL B.V. De door de afnemer gedane betalingen strekken steeds in de eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten, en in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst open staan, zelfs al vermeldt de afnemer dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.
    8.5 De in rekening gebrachte prijs is terstond opeisbaar als de klant faillissement aanvraagt of in staat van faillissement wordt verklaard, (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt of verkrijgt, op de klant de schuldsaneringsregeling ingevolge de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen van toepassing wordt verklaard, beslag op het geheel of een gedeelte van de goederen van de klant wordt gelegd, de klant komt te overlijden of wordt ontbonden, de klant onder curatele of bewind wordt gesteld, of na het sluiten van de overeenkomst andere omstandigheden ter kennis komen die AquastoreXL B.V. goede grond geven te vrezen dat de klant niet aan zijn verplichtingen zal voldoen.

     

    Artikel 9: Overmacht
    9.1 In geval van overmacht is de afnemer nimmer bevoegd tot het ontbinden van de overeenkomst
    Onder overmacht wordt verstaan, omstandigheden die het nakomen van de overeenkomst verhinderen en niet aan AquastoreXL B.V. kunnen worden toegerekend. hieronder zullen mede zijn begrepen: staking en/of ziekte van de werknemers van AquastoreXL B.V. wanprestaties en/of overmacht aan de kant van de toeleveranciers van AquastoreXL B.V.,vervoerders of andere derden die bij de overeenkomst betrokken zijn, stagnatie in het verkeer, natuurgeweld, oorlog of oorlogsdreiging, belemmerende maatregelen van een overheid, brand en andere ongevallen binnen het bedrijf van AquastoreXL B.V.
    9.2 In geval van tijdelijke overmacht kan de levertijd worden verhoogd met de duur van de overmacht vermeerderd met een periode waarbinnen AquastoreXL B.V. redelijkerwijze tot levering kan overgaan.

     

    Artikel 10: Eigendomsvoorbehoud
    10.1 AquastoreXL B.V. blijft eigenaar van geleverde orders totdat de klant alle verplichtingen jegens AquastoreXL B.V. heeft voldaan die voortvloeien uit de betreffende levering van de zaak of uit overeenkomstige transacties die partijen met elkaar hebben gedaan en zullen doen. De klant kan de zaak, waarvan de eigendom door AquastoreXL B.V. wordt voorbehouden, gebruiken in de normale uitoefening van zijn bedrijf.
    10.2 In het geval dat de afnemer zijn verplichtingen niet nakomt of wanneer er een gegronde reden bestaat dat hij zulks niet zal doen binnen de gestelde termijn heeft AquastoreXL B.V. het recht tot ongehinderde toegang tot de goederen en verplicht de afnemer zich reeds nu tot alle medewerking, op straffe van een boete van €450,- per dag, om AquastoreXL B.V. in staat te stellen om het eigendomsvoorbehoud uit te oefenen.

     

    Artikel 11: Toepasselijk recht en geschillen
    11.1 Voor zover in deze algemene voorwaarden niet anders is bepaald, vervallen alle vorderingsrechten van de klant jegens AquastoreXL B.V. in ieder geval één jaar na de dag waarop het vorderingsrecht is ontstaan, tenzij binnen deze termijn de vordering(en) bij de bevoegde rechter aanhangig worden gemaakt.
    11.2 Op de overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen tussen AquastoreXL B.V. en de klant uit welke hoofde dan ook worden uitsluitend voorgelegd aan de bevoegde rechter van de Rechtbank Breda, locatie Breda.

     

    Artikel 12: Privacy
    12.1 Wanneer AquastoreXL B.V. dan wel de klant tijdens het uitvoeren van de overeenkomst persoonsgegevens die door de ander zijn verstrekt, verkrijgt en hij deze persoonsgegevens verwerkt, zal hij de persoonsgegevens op een behoorlijke en zorgvuldige wijze verwerken en zich houden aan de wettelijke voorschriften die volgen uit de Algemene verordening gegevensbescherming.
    12.2 Tijdens de overeenkomst is de volgende verwerkersovereenkomst van kracht, tenzij een separate verwerkersovereenkomst is overeengekomen.
    12.3 AquastoreXL B.V. en de klant informeren elkaar binnen vijf (5) werkdagen over ieder verzoek en/of iedere klacht van de toezichthoudende autoriteit of de betrokkene ten aanzien van de persoonsgegevens die worden verwerkt bij het uitvoeren van de overeenkomst. AquastoreXL B.V. en de klant verlenen elkaar over en weer de medewerking die vereist is om aan de verzoeken van betrokkenen of de toezichthoudende autoriteit te voldoen.
    12.4 De klant vrijwaart AquastoreXL B.V. voor de aan AquastoreXL B.V. voor opgelegde bestuurlijke sancties, herstelsancties en bestraffende sancties in het kader van verwerkingen die AquastoreXL B.V. bij de uitvoering van de overeenkomst uitvoert.

     

    Artikel 13: (Partiële) Nietigheid of vernietigbaarheid
    Mocht een bepaling in deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar zijn, dan heeft dit niet tot gevolg dat deze algemene voorwaarden in hun geheel nietig of vernietigbaar zijn dan wel dat een andere bepaling daarvan (deels) nietig of vernietigbaar is. Als een bepaling in deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar (en vervolgens vernietigd) mocht zijn, wordt zij door AquastoreXL B.V. vervangen door een geldige bepaling die het meest de strekking van de nietige of vernietigde bepaling benadert. 

     

    Artikel 14: Overdraagbaarheid rechten en verplichtingen
    14.1 De klant kan vorderingen op AquastoreXL B.V., uit welke hoofde dan ook, niet overdragen aan een derde. Dergelijke vorderingen zijn nadrukkelijk niet overdraagbaar. Dit beding heeft goederenrechtelijke werking in de zin van artikel 83, lid 2 van Boek 3 Burgerlijk Wetboek.
    14.2 Het is de klant niet toegestaan zonder de schriftelijke voorafgaande goedkeuring van AquastoreXL B.V. enige verplichting uit de overeenkomst en/of deze algemene voorwaarden over te dragen aan een derde. 

     

    Artikel 15: Wijziging van de algemene voorwaarden
    AquastoreXL B.V. is bevoegd om deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te passen. 

    Vergelijk 0

    Voeg nog een product toe (max. 5)

    Start vergelijking

    Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »